ENGLISH تالار گفتگو(انجمن ها) ویژه همکاران
ورود به سیستم

لطفاً نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمایید. [ثبت نام]


هدف از ادغام و تملیک ارزش افزوده برای شرکت هاست 28 بهمن 93

کارشناس خدمات مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان؛

هدف از ادغام و تملیک ارزش افزوده برای شرکت هاست

هدف از هرگونه فعالیت ادغام و تملیک در نهایت باید باعث ایجاد ارزش برای شرکت باشد بنابراین طراحی استراتژی برای شرکت و مشاوره مناسب نیازمند شناخت عمیق از شرکت است. به عنوان مثال وضعیت مالی و عملیاتی شرکت، جایگاه شرکت در زنجیره تأمین، بازارهای بالفعل و بالقوه شرکت، وضعیت صنعت در سطح بین الملل از جمله مواردی است که باید به طور شفاف برای تعیین و طراحی استراتژی شناخته شود.

 

ادغام و تملیک ابزاری استراتژیک در سطح کلان و خرد است که شرکت ها جهت توسعه و گسترش کسب و کارها از آن استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، وحید شیرازی، کارشناس خدمات مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در نخستین همایش ادغام و تملیک، مبانی، چالش ها و کارکردهای آن در بازار سرمایه درباره اثر ادغام و تملیک در سطح کلان گفت: ادغام و تملیک از عوامل مؤثر در ایجاد ارزش و رشد پایدار در اقتصادهای بزرگ از طریق افزایش بهره وری است.

وی در ادامه درخصوص اثر ادغام و تملیک در سطح شرکت ها گفت: ایجاد هم افزایی از طریق کاهش هزینه ها یا افزایش درآمد شرکت ادغام شده فراهم می شود.

شیرازی همچنین با اشاره به اینکه ادغام و تملیک زمینه رشد سریع صنایع بالغی که فرصت های رشد داخلی برایشان محدود است را ایجاد می کند، گفت: دستیابی به ظرفیت های ویژه ای که طراحی و توسعه آن نیازمند صرف وقت و هزینه انسانی بالایی باشد با ادغام و تملیک ایجاد می شود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره نقش شرکت های تأمین سرمایه در ایجاد بسترهای لازم برای ادغام و تملیک گفت: شرکت های تـأمین سرمایه در قالب مشاوره تخصصی می توانند با طراحی استراتژی، غربالگری شرکت های هدف، ارزشگذاری، طرح ریزی و اجرای فاز همگرایی و مدیریت تغییر به شرکت های متقاضی کمک کنند.

وی تصریح کرد: هدف از هرگونه فعالیت ادغام و تملیک در نهایت باید باعث ایجاد ارزش برای شرکت باشد بنابراین طراحی استراتژی برای شرکت و مشاوره مناسب نیازمند شناخت عمیق از شرکت است.

کارشناس خدمات مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در اینباره توضیح داد: به عنوان مثال وضعیت مالی و عملیاتی شرکت، جایگاه شرکت در زنجیره تأمین، بازارهای بالفعل و بالقوه شرکت، وضعیت صنعت در سطح بین الملل از جمله مواردی است که باید به طور شفاف برای تعیین و طراحی استراتژی شناخته شود.

منبع:پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)

موسسه حسابرسی هوشیار ممیز


پر اهمیت ترین تگ ها :

موسسه حسابرسی

حسابرسی

مشاوره مالی

مشاوره مدیریت

مشاوره مالیاتی

خدمات حسابداری

خدمات حسابرسی

خدمات مالیاتی

©1391-1395 حق استفاده از مطالب و قالب این سایت براي موسسه حسابرسی هوشیار ممیز محفوظ است.